Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A legjobb fogyókúra

2011.12.13

Röviden szeretném összefoglalni, hogy "mi" nők mennyi "hülyeséget" csinálunk fogyókúra címén, ezáltal mind még több és több problémát okozva szervezetünknek, pedig a megoldás minden esetben végtelenül egyszerű.

Na jó, most már elég! Inkább nem eszek semmit!

Ez egy nagyon rossz döntés, mert tápanyaghiányos állapotban a szervezet elsősorban nem a zsírból vesz el, hanem az izomzatot kezdi leépíteni, hogy energiát nyerjen még az egyszerű élettani folyamatokhoz is, nem beszélve arról ha valaki ilyenkor még sportol is.

Ezt amúgy sem tudod sokáig tartani. Még ha nagyon fanatikus is vagy 1-2 nap múlva úgyis megéhezel és akkor aztán bepótolsz mindent. A probléma pedig folytatódik: mivel eddig nem ettél, a szervezeted rendkívül megörül a sok "kajának" és nyomban raktározni kezd (zsírban), mondván ki tudja mikor jön a következő dózis. Valamint az anyagcseréd már olyan nagyon le van lassulva, hogy az szintémn rátesz még egy lapáttal a nagyobb zsírraktározásra. 

Én alig eszem valamit, pl. ma sem reggeliztem, csak műzlit ettem  meg gyümölcsöt!

 A reggeli elhagyása szintén egy nagyon rossz döntés, mert ha ez kimarad, akkor nincs ami felgyorsítsa az anyagcserédet, így a következő táplálkozások alatt egy lassabb lebontás következik be, ami nagyobb zsírraktározást eredményez.

A klasszikus műzli és gyümölcs pedig nem fogyókúrás ételek, sőt, ellenkezőleg. Nagy mennyiségű cukrokat tartalmaznak, ami pont nem tesz jót, ha fogyni szeretnénk, ráadásul a fontos tápanyagok így mind kimaradnak az étkezésedből.

Ja és az élet nem csak a mai napból áll. Mivel ez egy folyamat, így ide tartozik a tegnap, a tegnapelőtt, a múlt hét, a múl hónap, sőt a holnap is, meg a jövő vasárnapi nagy családi lakoma is, stb...

Már vagy 2 hete szedem ezt a fogyókúrás tablettát, és még mindig semmi!

A zsírégető tablettáktól ne várj csodát!

Ezeket a szereket arra találták ki, hogy sportolás mellett, helyes táplálkozással meggyorsítsák a fogyást, de nem helyettesítik sem a sportot sem a helyes táplálkozást! Hiába szeded, ha esténként egy film mellet bekajálsz egy vödör pattogatott kukoricát, vagy jó kis kacsasültet esetleg disznótorost ebédelsz, majd levezeted egy nagy adag somlóival, délután nasinak egy kis csokoládé, vacsira egy jó adag házi szalonna... stb. A legjobb ha ilyenkor még azt is elmondod, és magadnak el is hiszed, hogy: "Pedig alig ettem valamit!".

Előfordulhat hogy beszeded a tablettákat, helyesen táplálkozol, a sportot mellőzöd, mégis tapasztalsz súlycsökkenést, de hogy szép feszes tested és üde bőröd lesz, arról ne állmodj. Ez a testmozgás nélkül nem fog megvalósulni. (másik cikkben írunk erről bővebben)

Ma elhatároztam magam, hogy minden nap futok!

Az elhatározás, hogy végre elkezdesz sportolni a cél érdekében nagyon jó gondolat, végre megjött az eszed! De nem a legjobb megoldást választod! Miért hiszi minden nő, hogy futnia kell??? Túlsúly esetén talán a legrosszabb gondolat, főleg ha amúgy sosem sportoltál. Ahogy a túlsúllyal próbálsz futáshoz hasonló mozgást végezni nagy ütődéseket kapnak az ízületek és mivel még edzetlen vagy, a pulzusod nagyon magasra ugrik (nem a szírégető tartományban mozogsz), ráadásul szinte biztos, hogy nem is futás lesz amit csinálsz, csak "csapódsz" össze-vissza, hogy mégis haladni tudj - no ez sem tesz jót!

Ha mindenáron úgy szeretnél mozogni, hogy elkerüld az edzőtermeket, akkor menj ki az erdőbe sétálni, hegyre fel-le, vagy kerékpározz egy nyugodt, forgalomtól mentes helyen. De megnyugtathatlak, hogy az edzőtermekben sem mindenki bomba nő!

Elhatároztam, hogy szeretnék lefogyni, de nem tudom hogyan álljak neki, mit csináljak?

Gratulálok! Ez a legjobb gondolat! Röviden pár lépésben a legfontosabbak!

1. Táplálkozás.

Felejtsd el a mindenféle diétákat, étkezz egészségesen, az előrébb visz (másik cikkben írunk erről bővebben). Magas fehérjebevitel: csirkemell, pulykamell, tengeri halak, sovány túró, tojásfehérje. Alacsony szénhidrátbevitel: főleg rizs, zabpehely, esetleg olykor durum tészta. Zöldésgek: párolt brokkoli, paprika, paradicsom, saláta, kevés bab, borsó. Sok folyadék: víz!!! Vitaminok és zsírok.

Mindenképpen kerüld: cukrok, zsíros ételek, finomlisztből készült termékek, édességek, sok gyümölcs (főleg este), cukros üdítők, kukorica, befőttek, savanyúságok, hamburger, pizza, stb...

2. Kezdj el sportolni. A fogyáshoz a legideálisabb ha edzőterembe jársz, és komplex edzéseket végzel: Kardio + kondi (másik cikkben írunk erről bővebben). Ehhez mindenkép kérj szakmai segítséget, mert ha rosszul csinálod, még az is lehet hogy többet ártasz, mint amennyit használ. Személyi edződ biztosan maximálisan odafigyel rád! Meghatározza az optimális edzésadagodat, megtervezi az edzésedet és segít még abban is, hogy kitartóan küzdj. Kérhetsz tőle táplálkozási tanácsokat is!

3. Pihenj sokat! A helyes táplálkozás és sport mellett nagyon fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű pihenés, hogy mindez ne csak egy kósza ötlet legyen, hanem egy életforma, amit hosszú távon végzel.

4. Ha már ezek mind rendbe vannak, akkor rásegíthetsz bizonyos időközönként zsírégetőkkel a jobb eredmény eléréséhez és szedhetsz táplálékkiegészítőket hogy étkezésed is maximális egyensúlyban legyen.

5. Mindezek mellett élvezzd az életet és szeressd amit csinálsz! Ez nagyon fontos, mert ha közben nem érzed magad jól, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem elég hatékony amit csinálsz, ráadásul benne van, hogy hamar abbahagyod! Ha nem érzed jól magad edzés közben, és szerinted nem veled van a gond, akkor esetleg válts edzőt, mert az fontos, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbbet.

Sok sikert és kitartást!

 Írta: Pavelka Beáta, Testépítés és Fitness edző